21. mars 2013

Bursdag og påskeferie :)



Hola! For noen fine dager jeg har hatt siden sist! På mandag ble hele gjengen invitert på «The Cultural Village» I Tsumeb, sammen med ordføreren, mange barnehageansatte og en gjeng fra Elverum kommune som har kommet nedover. Det var helt magisk!! Jeg og Oda hadde på oss de nyinnkjøpte Owambo kjolene våre, vi fikk se tradisjonell afrikansk dans, og vi spiste afrikansk mat. Endelig fikk vi se litt mer av det virkelige Afrika. Spennende!




De andre jentene har vært litt lure i det siste, og på fredag fant jeg ut hvorfor. De har vært opptatt med å planlegge tidenes bursdag for meg. Fredag klokka 7 ble jeg vekket av sang, ballonger, kaffe, muffins, gaver og brev! Det var så koselig, og lille Mette begynte å grine en skvett da jeg leste det alt det fine de hadde skrevet til meg! Jeg fikk gavekort på spa (!!!) og gavekort på sportsbutikken i byen : )  Jeg fikk endelig åpne gavene jeg hadde fått med meg hjemmefra,  fra mamma og pappa og tante Laila : ) Av dem fikk jeg gavekort på hudpleie og kino! Superfornøyd. 


Etter en koselig dag på jobb koste vi oss en stund ved bassenget, før jentene begynte å lure seg rundt igjen ;) På kvelden skulle vi ut å spise, men jeg fikk ikke vite hvor. Plutselig fikk jeg bind for øynene, og ble plassert inn i bilen til Taxi Peter! Etter en lang og svingete biltur, tok de meg med ut og tok av skjerfet. De hadde pyntet ett kjempe fint langbord på Makalani, og hele gjengen pluss besøket kom å feiret! Og som om ikke det var nok, så kom de med enda flere gaver : ) Jeg fikk 7 gaver, og etter å ha åpnet alle, skulle jeg gjette hvem de var fra. Haha, var så gøy! Etter en fin middag dro vi hjem, og hadde ett lite nach hjemme. TUSEN TAKK FOR VERDENS FINESTE BURSDAG, JENTER!! Jeg er virkelig på tur med noen herlige jenter <3 Blir bursdag i Afrika hvert år fra nå av ;) 
Thea, jeg og dørvakta vår! haha



Veldig overraska og glad jente :)




I dag er det Independence Day her, og Namibia fyller også 23 år. Vi har hatt en koselig dag, som ble avsluttet med grilling og glowstick party hos lærerstudentene.  Nå må bagen pakkes, for i morgen drar vi på tur!! Vi har fått leiebilen vår, og vi er klare for roadtrip til Victoria Falls og Etosha. Gleder meg helt sjukt!! :D 

Snakkes om ei uke, nå er’e ferie!! : )

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar