2. april 2013

Påskeferie! :D



Heei! Påskeferien har vært helt fantastisk. Seriøst. Vi har opplevd så mye kult at det er vanskelig å finne ut hvor jeg skal starte. Men gir det ett forsøk: På fredag pakket vi bilen, og kjørte opp til Katima. Katima ligger helt på grensa til Zambia. Etter 12 timer i bil, var det veldig greit med en overnatting der, før vi dro videre over grensa neste dag. Lørdagen gikk også med til bilkjøring, da vi brukte en del mer timer enn planlagt. Mye papirarbeid på grensa og noen helvetes veier i Zambia er grunnen til det. Latterlig digre hull i veien, og litt for lav bil er ingen god kombo. Men både bil og folk kom hele fram til Livingstone  : ) 

Gira gjeng!
Ser du elefanten?
På søndag dro vi for å se på Victoria Falls. Sjukt rått! og vått..

På kvelden dro jeg, Thea, Lisbeth, Oda, Thomas, Gina og Karen på sunset cruise/ booze cruise. Åpen bar, grillmat, god stemning og fine folk. Det ble en sjukt koselig og morsom kveld!! Langs elva så vi både elefanter, krokodiller og flodhester. Solnedgangen var også litt fin å se på da. 

<3



Etter båtturen fortsatte vi festen på Jollyboys. Det gikk ned en del øl for å si det sånn, og vi glemte vel kanskje litt hva vi skulle gjøre dagen etterpå. Gå tur og kose med løver!! Var en småskjelven gjeng som satte seg på bussen klokka 9 om morran. Men absolutt verdt det. Løvekosen var verdt det den å. Litt spesielt å gå å holde en løve i halen, men veldig kul opplevelse. 



 
På kvelden hadde vi trommekurs med 2 kule karer på jollyboys. Vi spilte trommer, sang og dansa i hagen. Haha.


På tirsdag dro resten av gjengen tilbake til Namibia, mens vi tok ett par dager til i Zambia. Vi kjørte helikopter over Victoria Falls. 



Jeg og Thea zip-lina fra Zambia til Zimbabwe.




Vi var i Vic Falls på kvelden for å se på «the lunar rainbow». 


Vi chilla på Jollyboys. 

Jeg og Lisbeth dro på krokodille farm. 



På fredag tok vi turen til Namibia igjen, og tok en natt i Rundu, før vi dro til Etosha dagen etterpå. Vi kom for sent til ettermiddagssafarien, og ble med på nattsafari i stedet for. Veldig artig å få oppleve det også, selv om vi ikke så så mye. Men vi fikk sett masse zebraer, giraffer, hyener, gnu, antiloper osv. 


 
På søndag kom vi hjem til Tsumeb, og vi avslutta påskeferien med en liten fest her på Martins. Sjukt gøy! Gikk litt fort på slutten her nå, men tipper 90% av dere bare ser på bilder uansett ;)


Ps: lånt litt bilder både av Oda, Lisbeth og Thea! Thank you :*

2 kommentarer:

  1. leser alt jeg Mette:))) jeg er bare litt misunnelig kan du si :-) Heldige deg som får oppleve så mye :-) nyt tiden du har igjen, det går jammen meg fort :-) fantastiske bilder, veldig gøy å få se og lese det du opplever.... også gleder jeg meg til du kommer hjem, da må du holde en Afrika kveld for familien ;-) stooor klem Cathrine ++

    SvarSlett
  2. hei Mette.Dere har jammen hatt en kjempefin tur.Så mange fine bilder som dere tar.var tøff tur med den lina over fossen kan jeg tenke meg.må nok bli en afrikakveld ja når du kommer hjem.en måned igjen nå,så er du heme at. vi gleder oss til det.klem fra mamma og pappa.

    SvarSlett